De multe ori,
atunci când vorbesc cu oameni, unul dintre lucrurile pe care le aud cel mai des
este că ei ar dori să îmbunătățească comunicarea cu soțul ei, copii, prietena,
prietenii, pe scurt, cineva important. Aproape toată lumea vrea să comunice mai
bine, dar foarte puțini știu cu adevărat cum să comunice eficient. Știu cum să
comunice, în teorie, dar practica ne omoară de fiecare dată.
Comunicarea cu noi înșine este, fără îndoială o condiție
prealabilă pentru a putea comunica mai bine cu ceilalti. De fapt, multe dintre
conflictele noastre interne sunt adesea involuntar proiectate pe alții, cauzând
neînțelegeri, greutăți și blocaje pentru o comunicare eficientă.
In acest articol voi sublinia cinci atitudini diferite pentru a fi evitate atunci când vorbim de noi înșine. Recunoașterea lor înseamnă a face primul pas spre îmbunătățirea dialogului pe care îil avem cu noi înșine sau monologul interior.
Și acum să le vedem în detaliu aici:
• Focuseză-te pe problema: aceasta este esența înțelegerii. Ne identificam cu problema, nu căutăm soluția. Nu este adecvat să presupunem că multe probleme au o soluție ci de a pune accent pe: "Cum vreau ca această situație să se schimbe"
• Catastrofizare: orice situație care se prezintă în sine negativ este un dezastru oribil. În schimb trebuie să fim mai realisti în evaluările și să nu ne mai alarmăm inutil. Este adevărat că se întâmplă uneori să ai parte de tot felul de situați neprevăzute, evenimente nefericite , erori,, dar acest lucru nu este neapărat un traumatism, tragedie sau dezastru.
Nu vă asteptați la ce este mai mai rău: "Și dacă nu mă place? Și dacă nu trec testul? ". Dacă ne așteptăm mereu la ce este mai rău nu ne ajuta deloc să acționăm în mod eficient, dar cu siguranță ne stimuleaza anxietate. În schimb, putem formula întrebări care presupun un rezultat pozitiv, cum ar fi "Cum pot face o impresie buna? Cum mă pot pregăti mai bine pentru examenul acesta?
• Gândiți-vă la
stereotipuri: înțelegând pe alții
(și pe noi înșine) pe categorii preconcepute, să nu ne gândim la oameni din punct de vedere al persoanelor distincte.
Acest lucru duce la relații nefirești, și ne dă un sentiment de superioritate
sau nemeritat de inferioritate, ne priveaza de posibilitatea de a cunoaște, de
asemenea, și de a înțelege partea buna a celor care fac obiectul prejudecăților
noastre. În schimb trebuie să ne amintim că suntem toți oameni, cu
personalități unice, fiecare cu punctele forte și punctele slabe.
• Gândiți-vă în ceea
ce privește taxele, "ar trebui să", "ar necesita ca"
..., "ar trebui să ..." sunt toate expresii care utilizate excesiv ș
cu imprudență,obligă oamenii să își asume normele și standardele de
comportament care nu există în realitate. Ei suporta, în general, consecințe
negative dacă nu se adaptează. Acest lucru este destul de plauzibil, atunci
când "ar trebui" să respecte limitele de viteză pe drumuri sau să
plătească o amendă. Se pune problema, cu toate acestea, atunci când acest tip
de raționament se aplică și la alte situații de viață care nu-l necesită deloc,
ca atunci când ne spunem la noi înșine,
"Eu ar trebui să fiu mai inteligent" sau "la această vârstă ar
trebui să fim deja căsătoriți." În aceste cazuri, este necesar să se
înlocuiască cuvântul "ar trebui" cu cuvântul "ar putea",
oferind astfel posibilitatea de a alegeri
noi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu